July 2, 2013

Welcome to the US and A


Hoi,

Na 3 dagen eventjes tijd voor een update van over de Grote Plas.

Vrijdag in de late namiddag aangekomen in Atlanta. Bij het verlaten van de luchthaven sloeg de vochtige hitte in mijn gezicht. Een gemiddelde van 33 graden, met af en toe een knallend onweertje, daar durf ik wel al eens van te zweten!
Ik was van plan op mijn bestemming te raken via het openbaar vervoer, lekker zelfstandig, maar na 15 minuten ronddwalen en uitkomen op hetzelfde vertrekpunt gaf ik me over, stak ik mijn hand in de lucht en regelde een taxi.

Eens gearriveerd, kreeg ik een heuse rondleiding. Ruime gemeenschappelijke keukens, waskamer, ontspanningsruimte met allerhande speeltjes, cinemazaal, zwembad en een fitness. Mijn enthousiasme was groot, tot mijn 'gids' de deur van mijn kamer achter zich dichtsloeg en ik alleen overbleef.
Van mijn grote mond, enthousiasme en moed bleef niet veel meer over, buiten een heel klein hartje.
Helemaal alleen in een grote, onbekende stad deed me toch wel even slikken, maar ik bleef niet bij de pakken zitten. Ik trok direct richting winkel om wat basisspullen in te slaan en ookk de zaterdag vulde ik met een (lange) busrit naar Ikea om mijn kamer wat op te fleuren. In de namiddag trok ik Downtown om de beurt eens te verkennen. Mijn verwachtingen waren groot, maar buiten enkele kantoorgebouwen viel er niet veel te zien. Een beetje verder liggen er wel verschillende toeristenattracties (CNN, World of Coca-Cola, Olympisch Park), maar die bewaar ik nog even voor later.

Ook zondag vulde ik met een trip naar Walmart, om wat groenten, fruit en ander eten in te slaan. Tijdens het winkelen heb ik enkele teleurstellingen moeten verwerken. Zo is er geen salami, zien de komkommers er uit als kleine augurkjes (en nee, het zijn er geen), komt het brood in vochtige plastic zakken en kost een potje Nutella zo'n 8$. Gelukkig hebben ze wel heel veel chips, frisdrank, snoep en tonnen ander ongezond, maar lekker spul. Ter geruststelling: in mijn winkelmandje lagen wel degelijk fruit en groenten!

Vandaag mijn eerste stagedag achter de rug.
Allemaal vriendelijke, behulpzame mensen en er zijn -gelukkig- ook nog 3 andere stagiairs aanwezig. Vandaag slechts met eentje kunnen kennismaken, de anderen waren niet op kantoor.
De dag vooral gevuld met leeswerk over de organisatie, rondleiding en settelen, maar vanaf morgen begint het grote werk. Dat hebben ze me toch verteld. Ik hoop maar dat ik dat goed heb begrepen, dat Zuiders accent is geen lachertje! :-)

Mijn eerste weekend verliep een beetje moeizaam, vooral door het eenzame gevoel dat ik wat had onderschat en het feit dat Atlanta een zeer uitgestrekte stad is en moeilijk bereikbaar door het miezerig openbaar vervoer. Gelukkig heb ik voor dat laatste een paar uurtjes geleden een oplossing gevonden. Via een tweedehandswebsite ben ik erin geslaagd een fiets op de kop te tikken, waardoor ik nu de stad kan rondfietsen en overal sneller raak. De man die me de fiets verkocht nodigde mij al uit bij hem thuis voor zijn familiediner ter gelegenheid van 4th of July, mét Belgisch bierMensen zijn hier écht sociaal!
Ik kwam via via ook in contact met een Belg die hier ook stage loopt en samenwoont met verschillende Amerikanen. Zaterdag ging ik er al eens langs voor een gezellige avond bij een kampvuurtje.

Foto's zijn nog niet in grote mate aanwezig. Er werd me verschillende keren verteld dat het beter is om niet te veel met een fototoestel te pronken. Toch doe ik mijn best om de mooie dingen te fotograferen, zodat ik ze hier wat later kan delen met jullie.

Binnen een paar dagen ben ik terug met een (voor sommigen misschien nutteloze en oninteressante) update van het reilen en zeilen hier.

Liefs,
Fauve


No comments:

Post a Comment