August 8, 2013

Bier, Belgisch bezoek en vakantie


Hallo,



Het is intussen een hele tijd geleden dat ik hier nog eens mijn verhalen neerpende en dat is een goed teken, niet? Toch ga ik jullie overstelpen met mijn bezigheden van de laatste weken. Het belooft een hele lange blogpost te worden, dus haak gerust halverwege af als het wat te langdradig wordt, ik kom het toch niet te weten ;-)

Na mijn laatste blogpost ben ik Decatur gaan bezoeken, een klein dorpje aan de rand van Atlanta. Het dorpje is een aaneenrijging van gezellige restaurants en cafeetjes, een welgekomen afwisseling op mijn ietwat sketchy buurt. Ik kwam er terecht door Joran, een Belg/Anzegemnaar die zich hier onlangs settelde om in een brouwerij te werken, The Three Taverns. Ik kreeg een rondleiding in de brouwerij, en kon de laatste stress voor de lancering van hun nieuwe bier voelen. De lancering vond plaats de week erna, en ik trommelde zoveel mogelijk mensen op om wat heerlijk Belgisch bier te proeven. Het werd een leuke avond met veel volk, bier en plezier!

Datzelfde weekend spendeerde ik een namiddag met Wouter en zijn collega's, aanwezig in Atlanta voor een congres. We bezochten The World of Coca-Cola, leuk om eens te zien, maar zijn geld niet echt waard. Je kan er verschillende drankjes van over de hele wereld proeven, ziet de geschiedenis van het drankje en wordt dan heel professioneel naar de gift shop geleid waar je bakken geld kan uitgeven (wat de meeste ook doen) aan souveniertjes in wit en rood.

De week erna arriveerde mijn langverwachte gast, Lukas. Heb hem de eerste week voorgesteld aan de mensen die ik al heb leren kennen. Ze troonden ons mee naar hamburger restaurants, een Mexicaans cafeetje met heerlijke margarita's en een baseballwedstrijd. De baseballwedstrijd zelf vond ik saai, maar de sfeer en het hele gebeuren errond (mét kisscam) was fantastisch.
Naast de vriendenuitjes was het ook hoog tijd voor wat quality time! Natuurlijk moesten we een cinema-avond meepikken en vorig weekend trokken we voor 4 dagen naar Miami.
Miami beantwoordt aan alle filmcliché's: skeelerende vrouwen in bikini, voorbijrijdende cabrio's met knallende hiphopmuziek en neonlichten by night. Toch hebben we genoten van het strand, het (te) warme weer en elkaars gezelschap. Mijn batterijtjes zijn terug opgeladen!

Aan alle mooie liedjes komt een eind, en ook aan mijn Belgisch bezoek.
Mijn aandacht gaat nu weer volop naar mijn stage, waar er na 3 vrije dagen een berg werk op me lag te wachten.

Mijn Amerikaans avontuur is al voor de helft voorbij, en ik ben van plan er de komende weekends nog volop van te genieten. Dit weekend ga ik met wat 'vrienden' (raar om mensen die je amper een maand kent vrienden te noemen) in het noorden van Georgia kamperen om de meteorietenregen te gaan bewonderen. De natuur in het noorden schijnt prachtig te zijn, en we kamperen in een bos nabij een meer... Eindelijk eens weg van de sirenes, uitlaatgassen, junkies en beton! Frisse lucht en wandelingen in de natuur, daar heb ik zin in!

Volledig kampeerverslag volgt volgende week!

 Margarita's in leuk gezelschap.
Miami by night.
 Ongeïnteresseerde kikker in Georgia Aquarium.
 Palmbomen: altijd een insta-vakantiegevoel.
 Tête-à-tête.

Heerlijk ontbijt bij de bakker om de hoek!



Braves vs. Rockies





















Er gaat er eentje naar huis...

No comments:

Post a Comment